De 6 pijlers van goede kaakzorg
Als zelfstandig behandelcentrum dat gespecialiseerd is in kaakchirurgie, implantologie en mondziekten kun je bij Kaakmeesterz natuurlijk terecht voor goede kaakzorg. Maar er is nóg iets dat je bij ons zult ervaren. Wij omarmen de gedachte achter hostmanship. Dat maakt dat zoiets ‘engs’ als een centrum als het onze ineens helemaal geen griezelige plek meer is om naartoe te gaan.
Overtreffende trap van klantvriendelijk ondernemen
Je bent voor jouw probleem of behoefte op zoek naar goede kaakzorg. En daarvoor ben je bij ons aan het juiste adres. We begrijpen echter als geen ander dat een behandeling bij ons soms best ingrijpend is. Hoe fijn is het dan als je erop kunt vertrouwen dat je bij ons in goede handen bent. Niet alleen vanwege onze kennis en ervaring, maar ook vanwege onze ‘hostmanship-gedachte’. Wanneer je het letterlijk vertaald uit het Engels betekent het ‘gastheerschap’. Maar eigenlijk geeft dat een veel te magere betekenis van waar ‘hostmanship’ voor staat. Het is veel meer dan klantgericht, klantvriendelijk en service. Het is de overtreffende trap van klantvriendelijk ondernemen.
Hostmanship
De Zweed Jan Gunnarsson is de grondlegger van ‘Vardskapet’ (het Zweedse woord voor Hostmanship), de unieke filosofie over hoe je mensen welkom kunt laten voelen. Geïnspireerd door zijn principes, de zes zogenoemde pijlers, hebben wij deze gedachte in onze kaakcentrum geïmplementeerd.
Zes pijlers
De zes meetbare pijlers zijn:
- Dienstbaar zijn
- Verantwoordelijkheid nemen
- Consideratie tonen
- Het geheel zien
- Dialoog aangaan
- Kennis inzetten
Dienstbaar zijn
Wij zijn er voor jou en behandelen jou zoals we zelf graag behandeld zouden willen worden. Het is onze innerlijke overtuiging om iets voor jou te kunnen en willen betekenen. Om jou te helpen met je probleem of behoefte. Dat is een persoonlijke keuze, een bepaalde ‘mindset’, en leidt meer dan eens tot een ‘wauw-effect’ als onze cliënten het resultaat van een behandeling zien.
Het geheel zien
Al onze medewerkers zijn bepalend voor de prestatie van de hele organisatie. Dat betekent dat niet alleen onze kaakchirurgen interesse hebben voor de problemen of behoeftes waarmee jij komt. Nee, ook onze assistentes en medewerkers zijn toegewijd om jou zo goed mogelijk te helpen.
Dialoog aangaan
Een dialoog is heel iets anders dan een discussie. Juist door de dialoog met jou aan te gaan, leren we alle kanten van jouw probleem en behoefte te begrijpen. Want alleen zó komen we, samen met jou, tot de juiste oplossing.
Verantwoordelijkheid nemen
Ieder lid van ons team voelt zich verantwoordelijk voor (het oplossen of beantwoorden van) de vraag waarmee jij naar Kaakmeesterz komt. Zo mag je van iedereen dan ook verwachten dat hij of zij doet wat beloofd wordt, zodat jij precies weet wat jij van wie mag en kunt verwachten.
Consideratie tonen
Empathie is voor ons geen loos begrip, maar een wezenlijk onderdeel van ons vak. We gaan niet zo ver om te beweren dat jouw pijn onze pijn is, maar we zien wel de impact die het op je heeft en dat jij zo snel mogelijk geholpen wilt worden. Dat kan ons écht iets schelen. Juist door dát inzicht doen we er alles aan om je zo snel mogelijk te helpen en te zoeken naar een oplossing.
Kennis inzetten
Ons team is uiterst kundig en ervaren: van onze kaakchirurgen en verpleegkundige tot de medisch assistentes en andere mondzorgprofessionals zoals de anesthesisten waarmee we samenwerken. Samen zetten wij onze kennis in om jou te helpen op het gebied van goede kaakzorg. Want jij bent het om wie het draait in onze kliniek.
Warm welkomstgevoel
Met dat warme welkomstgevoel en die open houding proberen wij een sfeer te creëren waarin het mogelijk is om je te ontspannen. Om je gehoord te voelen. Ook als je tegen de behandeling opziet. Want ook dat kunnen wij ons voorstellen. Maar door ervoor te zorgen dat dit zo efficiënt en zorgvuldig mogelijk verloopt, hopen wij jou dat stukje vertrouwen te geven dat dat het uiteindelijk allemaal waard is en jij van je pijn verlost wordt, weer een stralende glimlach krijgt of weer lekker kunt eten.
Het juiste adres voor goede kaakzorg
Ben je nieuwsgierig naar wat we voor jou kunnen betekenen? Neem gerust eens contact op. We staan graag voor je klaar met informatie en advies. Want ook dát is hostmanship!