De 6 pijlers van goede kaakzorg

Als zelfstandig behandelcentrum dat gespecialiseerd is in kaakchirurgie, implantologie en mondziekten kun je bij KaakmeesterZ natuurlijk terecht voor goede kaakzorg. Maar er is nóg iets dat je bij ons zult ervaren. Wij omarmen de gedachte achter hostmanship. Dat maakt dat zoiets ‘engs’ als een centrum als het onze ineens helemaal geen griezelige plek meer is om naartoe te gaan.

Overtreffende trap van klantvriendelijk ondernemen

Je bent voor jouw probleem of behoefte op zoek naar goede kaakzorg. En daarvoor ben je bij ons aan het juiste adres. We begrijpen echter als geen ander dat een behandeling bij ons soms best ingrijpend is. Hoe fijn is het dan als je erop kunt vertrouwen dat je bij ons in goede handen bent. Niet alleen vanwege onze kennis en ervaring, maar ook vanwege onze ‘hostmanship-gedachte’. Wanneer je het letterlijk vertaald uit het Engels betekent het ‘gastheerschap’. Maar eigenlijk geeft dat een veel te magere betekenis van waar ‘hostmanship’ voor staat. Het is veel meer dan klantgericht, klantvriendelijk en service. Het is de overtreffende trap van klantvriendelijk ondernemen.

Hostmanship

De Zweed Jan Gunnarsson is de grondlegger van ‘Vardskapet’ (het Zweedse woord voor Hostmanship), de unieke filosofie over hoe je mensen welkom kunt laten voelen. Geïnspireerd door zijn principes, de zes zogenoemde pijlers, hebben wij deze gedachte in onze kaakcentrum geïmplementeerd.

Zes pijlers

De zes meetbare pijlers zijn:

  1. Dienstbaar zijn
  2. Verantwoordelijkheid nemen
  3. Consideratie tonen
  4. Het geheel zien
  5. Dialoog aangaan
  6. Kennis inzetten

Dienstbaar zijn

Wij zijn er voor jou en behandelen jou zoals we zelf graag behandeld zouden willen worden. Het is onze innerlijke overtuiging om iets voor jou te kunnen en willen betekenen. Om jou te helpen met je probleem of behoefte. Dat is een persoonlijke keuze, een bepaalde ‘mindset’, en leidt meer dan eens tot een ‘wauw-effect’ als onze cliënten het resultaat van een behandeling zien.

Het geheel zien

Al onze medewerkers zijn bepalend voor de prestatie van de hele organisatie. Dat betekent dat niet alleen onze kaakchirurgen interesse hebben voor de problemen of behoeftes waarmee jij komt. Nee, ook onze assistentes en medewerkers zijn toegewijd om jou zo goed mogelijk te helpen.

Dialoog aangaan

Een dialoog is heel iets anders dan een discussie. Juist door de dialoog met jou aan te gaan, leren we alle kanten van jouw probleem en behoefte te begrijpen. Want alleen zó komen we, samen met jou, tot de juiste oplossing.

Verantwoordelijkheid nemen

Ieder lid van ons team voelt zich verantwoordelijk voor (het oplossen of beantwoorden van) de vraag waarmee jij naar KaakmeesterZ komt. Zo mag je van iedereen dan ook verwachten dat hij of zij doet wat beloofd wordt, zodat jij precies weet wat jij van wie mag en kunt verwachten.

Consideratie tonen

Empathie is voor ons geen loos begrip, maar een wezenlijk onderdeel van ons vak. We gaan niet zo ver om te beweren dat jouw pijn onze pijn is, maar we zien wel de impact die het op je heeft en dat jij zo snel mogelijk geholpen wilt worden. Dat kan ons écht iets schelen. Juist door dát inzicht doen we er alles aan om je zo snel mogelijk te helpen en te zoeken naar een oplossing.

Kennis inzetten

Ons team is uiterst kundig en ervaren: van onze kaakchirurgen en verpleegkundige tot de medisch assistentes en andere mondzorgprofessionals zoals de anesthesisten waarmee we samenwerken. Samen zetten wij onze kennis in om jou te helpen op het gebied van goede kaakzorg. Want jij bent het om wie het draait in onze kliniek.

Warm welkomstgevoel

Met dat warme welkomstgevoel en die open houding proberen wij een sfeer te creëren waarin het mogelijk is om je te ontspannen. Om je gehoord te voelen. Ook als je tegen de behandeling opziet. Want ook dat kunnen wij ons voorstellen. Maar door ervoor te zorgen dat dit zo efficiënt en zorgvuldig mogelijk verloopt, hopen wij jou dat stukje vertrouwen te geven dat dat het uiteindelijk allemaal waard is en jij van je pijn verlost wordt, weer een stralende glimlach krijgt of weer lekker kunt eten.

Het juiste adres voor goede kaakzorg

Ben je nieuwsgierig naar wat we voor jou kunnen betekenen? Neem gerust eens contact op. We staan graag voor je klaar met informatie en advies. Want ook dát is Hostmanship!

Deel dit bericht op:

Lees ook

3D-geprinte kaakimplantaten

KaakmeesterZ liet zich onlangs in Antwerpen informeren over het AMSJI™ implantaat, een 3D-geprint kaakimplantaat op maat.

Lees verder

4 vooroordelen over implantaten

Denk jij na over het nemen van implantaten, maar twijfel je nog vanwege allerlei vooroordelen? Lees dan dit blog.

Lees verder

Behandeling uitgelicht: de wortelpuntoperatie

Een wortelpuntoperatie kan nodig zijn als een wortelkanaalbehandeling niet het gewenste effect heeft. Lees in dit blog wat deze ingreep inhoudt.

Lees verder

Als er na het trekken een wortelrest is achtergebleven

Soms blijft er bij het trekken van een tand of kies een wortelrest achter in je kaak. In dit blog lees je er alles over.

Lees verder

De relatie tussen oorsuizen en kaakontsteking

Heb je last van oorsuizen? Vaak is daar niets aan te doen. Tenzij een kaakontsteking de oorzaak is. In dit blog lees je er alles over.

Lees verder

De meest gestelde vragen over kaakchirurgie

Weet jij precies wat kaakchirurgie inhoudt? Lees dit blog en vind de antwoorden op veel gestelde vragen.

Lees verder

Als een tand of kies van je kind niet vanzelf doorkomt

Soms komt er bij het wisselen van het melkgebit bij je kind een tand of kies niet door. In dit blogartikel lees je wat je daaraan kunt doen.

Lees verder

De voordelen van een implantaat

Wanneer je één of meerdere tanden en/of kiezen verliest, kan een implantaat een goede oplossing zijn. Je leest er hier alles over.

Lees verder

7 feiten en fabels over het verwijderen van je verstandskies

Laat je niet bang maken door allerlei griezelverhalen wanneer er bij jou een verstandskies moet worden getrokken. Lees hier over de fabels en de feiten.

Lees verder

Ervaringen

Vandaag voor een wortelpunt behandeling geweest bij KaakmeesterZ. Het is mij erg meegevallen. De behandeling en tips voor erna werden duidelijk uitgelegd.

- Linda

Ik ben mega bang voor de tandarts, maar ze hebben me er echt doorheen gesleept. Moest rechts onder mijn verstandskies laten trekken. Onder narcose ging het goed. Echt, het waren toppers. Bedankt!

- Marcella

Ik ben hier geweest om een verstandskies te laten verwijderen. Ik zag er heel erg tegenop ivm nare ervaringen in het verleden, maar wat word je hier super geholpen!!! Iedereen is heel rustig en helpen je echt heel goed en ik stond met 10 minuten weer buiten!

- Kevin

Vergoedingen

KaakmeesterZ heeft een zorgcontract afgesloten met zorgverzekeraars Menzis, DSW Zorgverzekeraar, Salland Zorgverzekeraar en VGZ.